به گزارش مشرق، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در دیدار امروز خود با استاندار به بیان آمارهای اعلام شده از سوی سازمان سنجش پرداخت و اظهار داشت: در مجموع داوطلبان کنکور سراسری در استان یزد با ۵۵.۷ بیشترین درصد قبولی در دانشگاهها، رتبه نخست را برای بیست و دومین سال متوالی به خود اختصاص دادند.
احمد شیرزاد افزود: به استناد جدول رتبه دهی استانهای کشور که بر اساس درصد قبولی داوطلبان هر استان توسط سازمان سنجش منتشر شده است، از مجموع ۱۳ هزار و ۴۹۸ نفر از داوطلبان استان یزد، ۷ هزار و ۵۱۶ نفر در کنکور ۹۴ پذیرفته شدهاند و با قبولی ۵۵.۷ بیشترین درصد قبولی را به نسبت شرکتکنندگان به خود اختصاص دادهاند و سمنانیها با ۵۱.۵ و اصفهانیها با ۵۰.۱ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
برتری یزدیها در همه رشتههای تحصیلی در کنکور ۹۴
شیرزاد تصریح کرد: در گروه علوم انسانی از ۳ هزار و ۳۱ نفر دانشآموز یزدی، ۲ هزار و ۴۱۱ نفر پذیرفتهشدهاند و با ۷۹.۵ درصد مقام اول این گروه آزمایشی را از آن خودکردهاند و سمنانیها با ۷۲.۸ و اصفهانیها با ۷۲.۳ درصد دوم و سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: در گروه آزمایشی علوم تجربی از ۵ هزار و ۲۰۳ داوطلب استان، ۲ هزار و ۸۹۷ نفر قبولشدهاند و با کسب ۵۵.۷ درصد، حائز مقام اول کشور و سمنان با ۴۳.۶ درصد و خراسان جنوبی با ۴۱.۸ درصد در رتبههای بعدی جای گرفتهاند.
این مسئول یادآور شد: از ۲ هزار و ۲۵۵ داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی، یکهزار و ۸۶۱ نفر پذیرفتهشدهاند و با ۸۲.۵ درصد بالاترین میزان قبولی این رشته نیز از آن یزدیهاست و استانهای خراسان جنوبی با ۷۸.۵ و مازندران با ۷۷ درصد دوم و سوم کشورند.
تبریک استاندار یزد به دانش آموزان و معلمان سختکوش یزدی
استاندار یزد نیز در این نشست، این موفقیت بزرگ علمی را به دانش آموزان و معلمان، والدین دانش آموزان و همه دست اندرکاران آموزش و پرورش استان یزد تبریک گفت و اظهار داشت: این موفقیت نشانه تلاش، پشتکار و سختکوشی یزدیها است.
سید محمد میرمحمدی عنوان کرد: بیست و دومین سال صدرنشینی یزدیهادر کنکور سراسری، ذهن و فکر خلاق و ظرفیت بالای دانشآموزان یزدی را برای آیندهسازی کشور به نمایش گذاشت.
وی، این موفقیت را به همه مردم استان یزد به ویژه دانشآموزان و جامعه فرهنگیان استان یزد تبریک گفت.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: این موفقیت ایجاد انگیزهای بیشتر برای کسب موفقیت در سالهای آینده کند و دانشآموزان و معلمان با تلاش بیشتری به موفقیت در سایر حوزههای علمی و فرهنگی دست پیدا کنند.